spis treści serwisu strona startowa

Ustawienia:

Oglądasz wersję MOBILE (duże litery)

Wybierz wersję desktop (małe litery)

Choroby skóry. Podręcznik dla lekarzy i studentów. Tom 1.

Prof. Marian Grzybowski, Kierownik Kliniki Dermatologicznej Uniwersytetu Warszawskiego

Lekarski Instytut Naukowo-Wydawniczy, Warszawa 1948

PDF do pobrania

SPIS ROZDZIAŁÓW

Przedmowa (s. 7)

Część ogólna

Budowa skóry i jej przydatków (s. 9)

Wstępne uwagi rozpoznawcze (s. 22)

Zasady leczenia chorób skóry (s. 57)

Metodyka postępowania leczniczego w dermatologii (s. 91)

Działanie leków najczęściej stosowanych w lecznictwie dermatologicznym (s. 108)

Leczenie wewnętrzne chorób skóry (s. 134)

Leczenie fizykalne (s. 144)

Część szczegółowa

Znamiona (s. 163)

Wrodzone i dziedziczne schorzenia skóry (s. 190)

Wrodzone schorzenia układowe (s. 215)

Uszkodzenia skóry wywołane przez czynniki promieniotwórcze (s. 231)

Termiczne uszkodzenia skóry (s. 259)

Zakażenia ropne skóry (s. 274)

Ostre choroby zakaźne skóry (s. 339)

Schorzenia wywołane przez zarazki przesączalne (s. 360)

Zapalenie żołędzi. Wrzód weneryczny. Ostre owrzodzenie sromu (s. 386)

Choroby zakaźne o etiologii nieznanej (s. 408)

Grzybice skóry (s. 433)

Choroby wywołane przez pasożyty zwierzęce (s. 509)

Gruźlica skóry (s. 529)

Kiła (s. 696)

Patrz też: Marian Grzybowski: Choroby skóry. Podręcznik dla lekarzy i studentów. Tom 2.

To jest wersja internetowa podręcznika pt. "Choroby skóry. Podręcznik dla lekarzy i studentów" (Warszawa 1948), udostępniona wszystkim zainteresowanym na Portalu Dermatologicznym 'dermatozy.pl' dla uczczenia 70. rocznicy śmierci prof. Mariana Grzybowskiego (ur. 15 czerwca 1895 w Czardżou, zm. 11 grudnia 1949 w Warszawie).

Portal Dermatologiczny 'dermatozy.pl' funkcjonuje nieprzerwanie od 2007 roku i jest pierwszym w Polsce serwisem internetowym skierowanym do lekarzy dermatologów oraz przedstawicieli innych zawodów medycznych współpracujących z dermatologami. Misją portalu jest informowanie i integrowanie środowiska dermatologicznego, zapewnienie bezstronnej platformy do dyskusji merytorycznych, a także udostępnianie rzetelnej i niezależnej informacji naukowej przez udostępnianie materiałów naukowych, w tym dermatologicznych podręczników i monografii (aktualnych oraz historycznych), a także streszczeń z konferencji dermatologicznych. Zapraszamy do kontaktu autorów i organizatorów konferencji.

↓ reklama - promocja - polecamy - popieramy - zapraszamy - zachęcamy ↓

promocja

↑ reklama - promocja - polecamy - popieramy - zapraszamy - zachęcamy ↑

Śledź nas na Facebooku:

polecamy

Uwaga: Możesz korzystać z tego serwisu jedynie pod warunkiem przyjęcia następujących zasad korzystania: Treści zawarte na tej stronie są skierowane do lekarzy i nie stanowią poradnika dla pacjentów, mogą przedstawiać m.in. poglądy historyczne i niezgodne z aktualnym stanem wiedzy. Autorzy tekstów opublikowanych na tym portalu wykluczają odpowiedzialność za szkody wynikające z ewentualnego zastosowania przedstawionych informacji. Każda informacja medyczna powinna być weryfikowana w innych, aktualnych źródłach fachowych przez lekarza posiadającego wiedzę pozwalającą na ocenę treści fachowych. Ten serwis nie zastępuje porady lekarskiej, jeżeli podejrzewasz u siebie chorobę skóry, zwróć się niezwłocznie do specjalisty dermatologa! Wszelkie prawa zastrzeżone. Właściciel praw autorskich do niniejszego dzieła udziela zgody na nieodpłatne korzystanie z niego wyłącznie w celach niekomercyjnych. Wszelkie inne zastosowania wymagają pisemnej zgody właściciela praw autorskich. Kopiowanie zabronione!
© Radosław Śpiewak All rights reserved. Document created: 11 December 2019, updated: 27 January 2020.